حسن یوسف
گل و گیاه

 

 

 

 

حسن يوسف ( Coleus )
 
حسن يوسف ( Coleus ) گياهي است از خانواده Labiaceae در حدود 150 گونه گياهان هميشه سبز دائمي دارند اين گياه براي كاشت در گلخانه ، حياط منزل و آپارتمان مناسب مي باشد .
گونه C . blumei بومي جاوه مي باشد كه به ارتفاع 60 سانتيمتر و قطر آرايش شاخ و برگ 36 سانتيمتر مي رسد .
 اين گونه دائمي بوده ولي معمولا بوسيله قلمه در هر سال زياد ميشود . برگهاي زينتي آن داراي اشكال مختلف و برنگهاي ابلق ( سبز ، زرد ، قرمز ، خرمائي و سفيد ) و يا رنگ يكنواخت حنائي و قرمز ديده ميشود .
گلهاي كوچك آبي و سفيد آن زينتي نيستند و براي اينكه بوته قوي و انبوه شود بايد با دو انگشت گلها را قبل از رسيدن چيد .
گونهC . thyrsoidens   بومي افريقاي مركزي بطول 90 سانتيمتر و بقطر آرايش شاخ و برگ 60 ـ 70 سانتيمتر مي باشد ، برگها فلبي شكل ، گلها آبي كم رنگ لوله اي و روي ساقه انتهائي طويل آن از ماه شهريور تا فروردين ظاهر مي شوند .
روش كاشت :
 هر دو گونه آن به حرارت حداقل 13 درجه در زمستان احتياج دارند گونه دومي به آب بيشتري براي نگاهداري گلها در شرايط مناسب احتياج دارد .
بطور كلي حسن يوسف Coleus به روشنائي زياد نياز دارد و در آپارتمان بعلت كمبود نور برگها كم رنگ و ساقه ها بلند مي شود بهتر است گلدانها را نزديك پنجره جنوبي آپارتمان قرار داد .
هر دو گونه فوق با وجوديكه دائمي هستند ولي چون بعد از سال اول زيبائي خود را از دست ميدهند بهتر است هرساله به ازدياد آن اقدام كرد .
 اين گياه به مخلوطي از كمپوست ، خاك برگ و كمي ماسه نياز دارد وازخرداد تا شهريور بايد هرهفته مقداري كود مايع به آن داده شود .
پس بطور خلاصه ، حسن يوسف Coleus به آب زياد و به روشنائي كافي غيرمستقيم و هرس ( پنسمان Pincement ) احتياج دارد .
روش ازدياد :
1 ـ بوسيله بذر : بذور در اواخر زمستان و درگلخانه در خاك سبك كاشته شود (از طريق بذر واريته هاي مختلف جديد بدست ميآيد)
2 ـ بوسيله قلمه : از ساقه هائي كه گل دهنده نمي باشند قلمه گرفته و در خاك سبك در حرارت 16 ـ 18 درجه سانتيگراد كاشته شود .
3 ـ پرورش در آب : ساقه اين گياه در آب بخوبي ريشه ميدهد و يكي از روشهاي ازدياد ساده و آسان آن ريشه دار كردن گياه در آب و سپس كاشتن آن مي باشد. 
 


نظرات شما عزیزان:

علی
ساعت21:45---11 مهر 1390
بازم دمت گرم

علی
ساعت21:45---11 مهر 1390
بازم دمت گرم

علی
ساعت21:36---11 مهر 1390
خیلی خوب بود مرسی

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





یک شنبه 10 مهر 1390برچسب:حسن یوسف, :: 23:2 ::  نويسنده : امین

درباره وبلاگ

با سلام .این وبلاگ متعلق به تولیدی گل گیاه محمدیان میباشه .هدف این وبلاگ فقط بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان از گل و گیاه میباشد. امیدوارم از این وبلاگ خوشتون بیاد و اگه سوالی دراین رابطه براتون پیش اومد به ما ایمیل بزنید خوشحال میشیم اگه بتونیم به سوالات شما پاسخ بدیم. Garden_mohammadian@yahoo.com در ضمن تمامی عکس های که آدرس وبلاگ بر روی آنها درج شده متعلق به خود تولیدی گل وگیاه محمدیان میباشد. آدرس تولیدی:سبزوار-خیابان بیهق-کوچه بیهق 27-پلاک 10
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان گل و گیاه و آدرس Gardenmohammadian.tk لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 71
بازدید کل : 5470
تعداد مطالب : 32
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1